Αξιοποίηση φωτογραφιών
Προσεγγίζουμε τον σχολικό εκφοβισμό μέσα από αυτοσχέδια σενάρια και περιγραφή εικόνων. Παροτρύνουμε τα παιδιά να απαντήσουν τις ερωτήσεις της κάθε φωτογραφίας από διαφορετικές οπτικές γωνίες:
1. από την πλευρά του παιδιού που εκφοβίζει ένα άλλο,
2. από την πλευρά του παιδιού που εκφοβίζεται και τέλος,
3. από την πλευρά των παιδιών που είναι θεατές.
Οne / Ένα
Αφηγούμαστε στα παιδιά μεταφράζοντας την ιστορία "Οne" της Κ. OTOSHI στην οποία το κόκκινο χρώμα ασκεί εκφοβισμό στο μπλε και στα υπόλοιπα χρώματα. Ακολουθεί συζήτηση με τα παιδιά. Ενδεικτικές ερωτήσεις που μπορούν να γίνουν είναι:
- Τι αισθάνεται το Μπλε για τον εαυτό του;
- Πώς αλλάζουν τα συναισθήματα του Μπλε όταν συναντά το Κόκκινο;
- Πώς αντιδρούν τα υπόλοιπα χρώματα στην επιθετική συμπεριφορά του Κόκκινου;
- Τι συνέβαινε στο Κόκκινο, όταν τα υπόλοιπα χρώματα δεν αντιδρούσαν στην άσχημη συμπεριφορά του;
- Με ποιον τρόπο το Ένα όρθωσε το ανάστημα του στο Κόκκινο;
- Με ποιον τρόπο το Ένα βοήθησε τα υπόλοιπα χρώματα να αντιδράσουν στην άσχημη συμπεριφορά του Κόκκινου;
- Με ποιον τρόπο τα υπόλοιπα χρώματα βοήθησαν το Μπλε να αντιμετωπίσει το Κόκκινο όταν άρχισε να το ενοχλεί ξανά;
- Πότε το Κόκκινο κατάφερε να γίνει μέλος της ομάδας;
- Αν ήσουν το Μπλε πώς θα αισθανόσουν;
- Αν ήσουν το Κόκκινο πώς θα αισθανόσουν;
- Αν ήσουν τα υπόλοιπα χρώματα πώς θα αισθανόσουν;
- Αν ήσουν το Ένα πώς θα αισθανόσουν;
► Ψηφιακό υλικό - ακολουθήστε τον υπερσύνδεσμο: https://www.youtube.com/watch?v=1V-oilINpoo
Κατασκευή μάσκας κλόουν - δραματοποίηση
Χρησιμοποιώντας χρωματιστά χαρτόνια κατασκευάζουμε μια μάσκα κλόουν του οποίου το στόμα μπορεί να αποσπαστεί και να γίνεται χαρούμενο ή λυπημένο (γι' αυτό το σκοπό χρησιμοποιούμε πατς). Μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής παίζουμε με τις μάσκες αλλάζοντας το στόμα του κλόουν, αλλά και το συναίσθημά του ανάλογα με τη πρόταση που ακούν τα παιδιά. Για παράδειγμα στο σχολείο των κλόουν ο ένας είπε στον άλλον ότι έχει άσχημα ρούχα.
Τα λόγια πονάνε (ΤΡΑΓΟΥΔΙ)
Τα λόγια πονάνε
Δεν είναι αστείο να φωνάζεις
Δεν είναι αστείο να χτυπάς
Δεν είναι ωραίο να κοροϊδεύεις
Και με τους άλλους να γελάς
Τα λόγια ξέρεις πολύ πονάνε
Γιατί πληγώνουν την καρδιά
Και να θυμάσαι πως ό,τι κάνεις
Πίσω σε σένα θα γυρνά
Όπως σου αρέσει να σου μιλάνε
έτσι στους άλλους να μιλάς
και τότε φίλους πάντα θα έχεις
να σ’ αγαπούν αληθινά
Μουσικοκινητικές οδηγίες
Στροφή 1η
Βάζουμε τα χέρια στο στόμα και φωνάζουμε (στίχος 1ος)
Χτυπάμε με την παλάμη το γόνατό μας (στίχος 2ος)
Βάζουμε τον αντίχειρα στη μύτη και κουνάμε τα άλλα δάχτυλα (στίχος 3ος)
Δείχνουμε με το δαχτυλάκι μπροστά (στίχος 4ος)
Στροφή 2η
Βάζουμε τα χεράκια στην καρδιά μας και κουνάμε το σώμα μας με ρυθμό
Στροφή 3η
Αγκαλιάζουμε έναν φίλο μας και χορεύουμε αγκαλιασμένοι