Πώς εντάσσω τη Μοντεσσοριανή αγωγή στην κλασική τάξη!
Εισηγητής
Ελένη Τύμπα, Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Αγωγής & Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Τα ερευνητικά ενδιαφέροντα και το συγγραφικό της έργο επικεντρώνονται σε θέματα που αφορούν στην ανάπτυξη του παιδιού, το θεατρικό παιχνίδι και τον ρόλο του στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού, τη συμβολή της τέχνης και του παραμυθιού στη διαμόρφωση διατροφικών στάσεων και τρόπου ζωής, την επίδραση του πολιτισμού στον τρόπο ζωής του παιδιού και της οικογένειας και τέλος εστιάζει στις παιδαγωγικές προσεγγίσεις που διευκολύνουν τη μάθηση από τη γέννηση του παιδιού μέχρι τα έξι του χρόνια.
Σε ποιους απευθύνεται
Το παρόν εκπαιδευτικό πρόγραμμα απευθύνεται σε:
- Παιδαγωγούς της Προσχολικής Εκπαίδευσης
- Νηπιαγωγούς
- Βρεφονηπιοκόμους
- Φοιτητές όλων των παραπάνω ειδικοτήτων σε δημόσιες & ιδιωτικές δομές
Περιγραφή
Εναλλακτικά Εκπαιδευτικά Μοντέλα - Μοντεσσοριανή αγωγή:
Πόσο εφικτή είναι η διδακτική της προσέγγιση, σ’ ένα δημόσιο προσχολικό ή σχολικό κέντρο;
Οι βασικές αρχές πάνω στις οποίες στηρίζεται μία Μοντεσσοριανή προσέγγιση είναι οι ακόλουθες:
- Παιδιά και ενήλικες οικοδομούν μόνοι τους τις γνώσεις, μέσα από διαδικασίες βιωματικής μάθησης.
- Η μάθηση είναι μια δημιουργική διαδικασία που επηρεάζεται από τις προϋπάρχουσες γνώσεις, και από τα ενδιαφέροντα και τα εσωτερικά κίνητρα του παιδιού.
- Το περιβάλλον ασκεί καθοριστική επίδραση στα παιδιά και στους ενήλικες. Για αυτό θα πρέπει να είναι κατάλληλα οργανωμένο και πλούσια εξοπλισμένο με επιλεγμένα παιδαγωγικά υλικά.
- Τόσο ο δάσκαλος όσο και το παιδί αντιμετωπίζονται ως "φορείς γνώσης" σε ένα περιβάλλον φιλικό προς τον εγκέφαλο.
- Συνεργατικότητα και έμμεση καθοδήγηση θεωρούνται αποτελεσματικές μέθοδοι εκπαίδευσης.
- Οι τάξεις μοιάζουν με εργαστήρια κατάλληλα εξοπλισμένα με πλούσιο εκπαιδευτικό και τεχνολογικό υλικό. Μέσα σε ένα τέτοιο περιβάλλον, τα παιδιά και οι ενήλικες συνδέονται συναισθηματικά κατά τρόπο θετικό με τη γνώση, καθώς μέσα από πράξεις βιώνουν τη χαρά της ανακάλυψης των δυνατοτήτων τους και της προσωπικής δημιουργίας.
- Ο ρόλος του δασκάλου αλλάζει. Δεν είναι ο παντογνώστης. Είναι ο άνθρωπος που προετοιμάζει το κατάλληλο περιβάλλον, εξοπλίζοντάς το με τα κατάλληλα παιδαγωγικά υλικά.
Κατ’ επέκταση είναι άραγε εύκολο να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον, υλικό και πνευματικό και να εφαρμοστεί ένα πρόγραμμα μοντεσσοριανής αγωγής σε δημόσιο χώρο προσχολικής και σχολικής ηλικίας και ποιες είναι οι εκτιμήσεις γονιών και δασκάλων;
►
Πληροφορίες Συμμετοχής
Το συγκεκριμένο σεμινάριο θα διεξαχεί με τη μέθοδο της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με τηλεδιάσκεψη μέσω της πλατφόρμας zoom
Διάρκεια: 2 ώρες (Σάββατο 29/5 16.00 - 18.00)
► ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι θέσεις είναι περιορισμένες κ θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας
► Θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης.
► Θα δοθεί φάκελος σημειώσεων.