►Φθινόπωρο… η φύση αλλάζει, ντύνεται με γήινα χρώματα και ο φθινοπωρινός, δροσερός αέρας ταξιδεύει τα φύλλα και τους καρπούς των δέντρων, τον νου με νέες γεύσεις και μυρωδιές και γίνεται συνοδοιπόρος των πουλιών προς τον νότο!
Θα χρειαστούμε:
Ένα εκτυπωμένο και δεμένο φθινοπωρινό ανθολόγιο για το κάθε παιδί. Εάν δεν είναι δυνατό κάθε παιδί να έχει το δικό του, βάζουμε τα παιδιά να δουλέψουν σε ομάδες ανάλογες με τον αριθμό των παιδιών.
Διαδικασία:
1. Δίνουμε σε κάθε παιδί ή σε κάθε ομάδα ένα ανθολόγιο και τους ζητάμε να γεμίσουν τις σελίδες του με φθινοπωρινές εμπειρίες και συλλογές.
2. Παρέχουμε ευκαιρίες στα παιδιά να έρθουν σε επαφή με τα στοιχεία του φθινοπώρου και τις αλλαγές που συντελούνται τόσο στο φυδικό όσο και στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Για παράδειγμα, οργανώνουμε βόλτες σε κοντινά πάρκα και παρατηρούμε τα φυλλοβόλα και αειθαλή δέντρα, το χρώμα των φύλλων τους, τους καρπούς και τους σπόρους τους, το ταξίδι των μεταναστευτικών πουλιών προς τον νότο. Ακόμη, παρατηρούμε τις εργασίες των ανθρώπων στη γειτονιά καθώς προετοιμάζονται για τη νέα εποχή.
3. Αξιοποιούμε το διαδίκτυο για να διερευνήσουμε προβληματισμούς των παιδιών και να λάβουμε πιο λεπτομερή ενημέρωση όπως, ποια πουλιά είναι μεταναστευτικά, πώς μοιάζουν…
4. Παρουσιάζουμε τα φθινοπωρινά ανθολόγια στην τάξη, συζητάμε την προσωπική οπτική του καθένα πάνω σε όμοια ή παρόμοια στοιχεία και συνεχίζουμε να τα εμπλουτίζουμε καθ’ όλη τη διάρκεια του φθινοπώρου.