Ένα τραγούδι που βοηθά τα παιδιά να γνωρίζουν τη χρήση και την αξία του κουμπαρά.
- Δραστηριότητα «Είμαι ένας κουμπαράς»
Περιγραφή δραστηριότητας: Παρακολουθούμε μαζί τα παιδιά σε βίντεο την οπτικοποίηση του τραγουδιού «Είμαι ένας κουμπαράς» και συζητάμε για το περιεχόμενό του.
Ψηφιακό υλικό
Ακολουθήστε τον υπερσύνδεσμο:
► https://www.youtube.com/watch?v=0JYkzEbQyqY
- Δραστηριότητα «Τάισε με χρήματα αρκετά!»
Περιγραφή δραστηριότητας: Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες των τεσσάρων ατόμων. Κάθε ομάδα έχει έναν κουμπαρά και πλαστικά κέρματα. Όσο ακούγεται η ακόλουθη στροφή του τραγουδιού οι ομάδες προσπαθούν να βάλουν τα κέρματα στο εσωτερικό του κουμπαρά της.
Είμαι ένας κουμπαράς
Λιχούδης και καλοφαγάς!
Τάισε με χρήματα αρκετά
Χάρτινα και μεταλλικά!
Στη συνέχεια συζητάμε ποιες ομάδες κατάφεραν να βάλουν όλα τα κέρματα που είχαν στον κουμπαρά. Επίσης τα παιδιά μπορούν να ανοίξουν τους κουμπαράδες και να μετρήσουν τα κέρματα που έβαλαν.
- Δραστηριότητα «Ένας πύργος από νομίσματα!»
Περιγραφή δραστηριότητας: Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και σχηματίζουν πύργους και γέφυρες από νομίσματα.
Δραστηριότητα «Παιδί με κουμπαρά»
Περιγραφή δραστηριότητας: Τα παιδιά παρατηρούν το γλυπτό «Παιδί με κουμπαρά» του Δ. Φιλλιπότη στο οποίο ένα παιδί σηκώνει ψηλά και κουδουνίζει τον κουμπαρά του. Στη συνέχεια, τα παιδιά υποδύονται το παιδί ενώ ακούγεται το τραγούδι «Είμαι ένας κουμπαράς».
Μουσικοκινητικό παιχνίδι:
Για το παιχνίδι θα χρειαστούμε ψεύτικα χαρτονομίσματα (φωτοτυπίες ή από κάποιο επιτραπέζιο)
και ένα καπελάκι με τη φατσούλα ενός γουρουνιου!
Μοιράζουμε στα παιδιά από ένα χαρτονόμισμα. Ένα παιδί επιλέγει να είναι το
γουρουνάκι κουμπαράς οπότε φοράει και το καπέλο!
Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο, ενώ ο κουμπαράς στέκεται όρθιος έξω.
Μόλις αρχίσει το τραγούδι χορεύει ο κουμπαράς γύρω από όλα τα παιδιά.
Μόλις σταματήσει η μουσική όποιο παιδί έχει μπροστά του το γουρουνάκι του
παίρνει το χαρτονόμισμα που κρατάει!
Στόχος είναι να μαζέψει ο κουμπαράς όλα τα χαρτονομίσματα!
Μπορούμε να αφήσουμε όλο το τραγούδι ή να σταματάμε ενδιάμεσα τη μουσική αν θέλουμε να κρατήσει λιγότερη ώρα.
Το παιχνίδι είναι βασισμένο στο γνωστό παραδοσιακό «αλάτι ψιλό, αλάτι χοντρό».
Μπορούμε να παίξουμε το παιχνίδι και με έναν πραγματικό κουμπαρά. Το ένα παιδί δίνει στον άλλο τον κουμπαρά. Το παιδί που
θα κρατάει τον κουμπαρά όταν σταματήσει η μουσική θα πρέπει να βάλει μέσα το χαρτονόμισμά του.
Στο τέλος ανοίγουμε τον κουμπαρά και μετράμε τα χρήματα με τη βοήθεια της δασκάλας!
►(βρειτε απεικόνιση του παιχνιδιού στο PDF)