Η παρούσα εργασία θα επιχειρήσει να προσεγγίσει το θέμα των κοινωνικών ανισοτήτων και διαφορών στο χώρο της εκπαίδευσης και να σκιαγραφήσει τον τρόπο, κατά τον οποίο επηρεάζουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Παράλληλα θα αναδειχθεί ο ιδιαίτερος ρόλος και η ευθύνη που φέρει ο ίδιος ο εκπαιδευτικός θεσμός για τις ανισότητες που χαρακτηρίζουν τη σχολική πραγματικότητα, ενώ ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στις παραμέτρους, παιδαγωγικές πρακτικές και στρατηγικές διδασκαλίας που, όπως καταδεικνύει η μελέτη της σχετικής βιβλιογραφίας, υπηρετούν τους σκοπούς της ευρύτερης κοινωνικής δικαιοσύνης. Ιδιαίτερη αναφορά θα γίνει τόσο στην κοινωνιογλωσσική θεωρία του Bernstein όσο και στη θεωρία του «μορφωτικού κεφαλαίου» του Bourdieu, ενώ παράλληλα θα τονιστεί ο ρόλος των εκπαιδευτικών που συχνά ασυναίσθητα, αλλά οπωσδήποτε καθοριστικά, φαίνεται να επιδεινώνουν ή να αναπαράγουν φαινόμενα κοινωνικής ανισότητας στο πλαίσιο της σχολικής τάξης.
Άρθρα
Κοινωνικές ανισότητες στην εκπάιδευση: Μια βιβλιογραφική επισκόπηση
Κατηγορίες
Θεωρητικά άρθρα
Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο, πρέπει να είστε ενεργός συνδρομητής.